čtvrtek 11. června 2015

Lehký rebarborový koláč

To, že miluju jídlo mí čtenáři už jistě ví. Od mala jsem byla ujetá na kyselé věci, jedla jsem šťovíky, takové ty lesní trojlístky, citrony a kupovala si po kilech kyselé bonbóny a podobně. Láska ke kyselému bohužel opadla po tom, co jsem se stala blázen do čokolády. Dnes jsem si upekla něco, co mě v myšlenkách vrátilo do mého dětského „kyselého“ období, rebarborový koláč. 



Rebarbora (která se mimochodem řadí do zeleniny) je kyselá, ale po její tepelné úpravě a zpracování se té kyselosti nemusíte vůbec bát. Rebarbora zbavuje tělo škodlivin, posiluje svaly, kosti, nervy, pokožku a vlasy, aktivuje energii buněk a je dobrým pomocníkem při boji s nadváhou, neboť na sebe váže tukové látky. 

Co budeme potřebovat

  •          2 hrnky celozrnné mouky
  •          1 hrnek třtinového cukru
  •          2 kelímky bílého jogurtu, případně tvaroh
  •          2 vejce 
  •          ½ hrnku oleje
  •          1 prášek do pečiva
  •         1 větší rebarbora
  •         2 jablka (já jsem použila golden delicious)
Na drobenku

  •          60g cukru
  •          60g másla
  •        120g mouky

Rebarboru si oloupeme a spolu s jablkem nakrájíme na tenké a malé kousky. Poté si vyšleháme vejce s cukrem. Přidáme olej, jogurty a postupně přisypeme mouku s práškem do pečiva. Vše vymícháme do hladka. Těsto vylijeme na plech (který buď vymažeme hrubou moukou, nebo na něj dáme pečící papír). Bohatě posypeme rebarborou a jablky. Nakonec posypeme drobenkou a dáme péct do předem vyhřáté trouby na cca 170° po dobu 35 minut.


Dobrou chuť




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)