pondělí 20. října 2014

Mýty o hubnutí část druhá

Čauko.
Dnes tu opět přikládám pár vět o mýtech o hubnutí. Věřím, že to některým z vás, jakožto začátečnic se zdravým stravováním a pohybem, určitě pomůže. Pro ostatní pokročilce, může článek přinést zajímavosti nebo nové poznatky.
Také vám povím něco o mé návštěvě Prahy a o dobrotách, které jsem tam jedla!
Nezapoměnte se podívat na můj druhý blog zde. Můj poslední příspěvěk je článek o pokročilém věku, který jsem spestřila fotkami od přítele.


Minulý (nebo vlastně předminulý?) týden jsem byla v Praze. První polovinu týdne jsem chodila s třídou po pražských památkách, a druhou polovinu jsem tam trávila se svým přítelem, který tam zrovna dělal jízdy k autoškole. Moje stravování se třídou nebylo nějak extra rozmanité, vlastně jsem jedla hodně málo, protože na to nebyl čas... pokud jsem nechtěla jíst v mekáči nebo jiném fast foodu, a to jsem vážně nechtěla. Navíc se mi při druhé snídani (moji první, protože jsem tu první omylem "zaspala") stala trošku trapas, kdy jsem neodhadla množství lupínku a nasypala jsem si jich celou misku... vypadala jsem jak nenažraná :-).

Ve středu naše třídní akce skončila, a já se připojila k přítelovi. Vzal mě do úžasné vegetariánské restaurace Maitrea, blízko Staroměstského náměstí, kde bylo vělmi krásně a příjemně. Prostředí se mi velmi líbílo, a jídlo bylo o tisíckrát lepší! Dala jsem si vynikající "svíčkovou" s celozrným knedlíkem a "masovými plátky", u nichž jsem nepoznala rozdíl od normálního masa. A jako zákusek jsem si dala raw čokoládový dort, který mi taky hodně chutnal! 

Další dny jsme buď fotili, nakupovali, lenošili, nebo procházeli se po Praze. Tentokrát jsem dala volno mému mlsnému jazýčku a stop přemýšlením nad B, S a T, a užívala si Prahu i chuťově.
Narazili jsme s přítelem na útulnou cukrárnu, kde nás oba upotal "koutek" zákusků... bylo toho tam tak moc, že mi trvalo celkem dlouho si vybrat. Nakonec jsem ale zvolila lehký jahodový mini dort s mascarpone, a přítel si vybral kokosové pohlazení (které bohužel nemám vyfocené).
A nakonec jsme tomu dali čtyři zmrzlinové tečky na závěř - dvě čokoládové, a dvě vanilkové!

Taky jsme byli na obědě s přítelovým tatíkem, dala jsem si velmi dobrou rajčatovou polévku a pizzu napůl, ale bylo mi blbé si vytáhnout mobil a začít fotit (čistě pro vás!), co mi naservírovali na stůl. Snad mě pochopíte! :-)



Mýty o hubnutí

Jak jsem slibovala, přináším vám další část mýtu o hubnutí. Tu první najdete zde.

Rýžové chlebíčky a další extrudované potraviny jsou dietní: Tak to je velký mýtus. Tyto potraviny totiž obsahují málo vody, proto je v nich energie více koncentrovaná. Mají také vysoký glykemický index.

Od pěti večer se nesmí jíst: Tohle je veliký nesmysl. Důležité je se najíst nejpozději 2 - 3 hodiny před spaním. Večeře by měla být lehká a měla by se spíše obsahovat bílkoviny než sacharidy.

Já prostě nemůžu zhubnout: To není pravda. Pokud ovšem nejste příliš hubení. Většinou se vždy ukáže, že při hubnutí děláte nějakou chybu. Sice jíte málo, ale většinou ke zdravému jídlu ještě hodně mlsáte. Nebo sice jíte zdravě, ale energetický výdej je menší než příjem.

Nadváhu jsem zdědila: Hodně lidí si myslí, že za svou nadváhu vlasně nemůže, protože ji zdědili a mají jí v genech. Dědí se ale spíše špatný životní styl, nechuť sportovat a hlavně špatné stravovací návyky.

Věhlasná „tukožroutská polévka“: Dieta určitě dodává do těla hodně vlákniny, vitaminu C a dalších antioxidantů zastoupených v zelenině. Sacharidy ovšem převažují nad nad bílkovinami. Hubneme však díky silnému odvodnění organismu. Po skončení diety hrozí jojo efekt. Neaplikujte nikdy déle než týden, hrozí pak možný úbytek svalové hmoty.

Hubnutí dle slavných hvězd: Nezapomínejte, že slavné hvězdy často musejí prezentovat nějaké zastupované značky. A pokud tomu zrovna u té vaší oblíbené není, tak okolo sebe má tým trenérů a dietologů, kteří mu (jí) radí, co ano a co raději ne.

Ananas spaluje tuky: Nějaké enzymy pro spalování tuků ananas obsahuje, ale Váš žaludek je po přijetí zničí. Zároveň do těla přijmete jednoduché cukry, se kterými na váze opět přibíráte.

Cvičící ženy nabírají svalovou hmotu, ale nehubnou: Ženské svaly nerostou stejně jako mužské, což je dáno jiným typem hormonů v jejich těle. Jestli svaly budou růst a nebo se jen zpevňovat a formovat záleží na způsobu cvičení, není to podmíněný jev.

Snídani sněz sám, o oběd se poděl s přítelem a večeři přenechej nepříteli: Tělo potřebuje být zásobováno po celý den. Večer je hlavně dobré změnit složení stravy, ale rozhodně ani večer a na noc nesmíme hladovět.

Cvičení na lačno je efektivnější: Ani před cvičením tělo netrapme a dodejme mu energii, kterou potřebuje. Hodinu a půl před začátkem bychom měli mít lehčí svačinu, abychom během sportovních aktivit neztatili energii potřebnou pro správnou funkci organismu.


Znáte nějaký mýt o hubnutí? Podělte se!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)