čtvrtek 26. prosince 2013

RECENZE: Doba jedová 2

Zdravím o 2. svátku vánočním a přináším vám recenzi na Dobu jedovou 2!
Jak si užíváte prázdninového volna?
Já doufám, že se máte nejmíň stokrát lépe než já:-), ale jdeme na to!

Na Dobu jedovou 2 jsem se těšila od chvíle, co jsem ji v knihkupectví držela v rukou. Slíbila jsem si, že se na ni vrhnu až na štědrý den, ale jelikož se mi pokazil počítač a nebylo co dělat, pustila jsem se do ní už dříve. Krásných cca 350 stránek jsem přečetla raz dva, a hned jsem zase o něco chytřejší... tedy aspoň si to myslím:-).

Doba jedová 2 je vlastně takové nezávazné pokračování na Dobu jedovou "1". Opět se dopodrobna zaměřuje na škodllivé látky v potravinách, kosmetice, nápojích a podobně. Řekla bych, že hodně velkou část věnuje očkování, což oceňuju. Na knize opět pracovala Anna Strunecká a Jiří Patočka, které již znám(e) z prvního vydání.  Na konci každé kapitoly najdeme několik odkazů na vědeckou či populární literaturu, což je hodně zajímavé, škoda jen, že skoro většina je jich anglicky. Já sice anglicky umím, ale louskat někde odborné články v angličtině mě prozatím neláká. 

Kniha má čtrnáct kapitol, a to
  • Domovy a pracoviště v době jedové
  • Zdravé a škodlivé sladkosti
  • Nápoje všedních dnů
  • Potraviny, které naši předkové neznali
  • Kojení - základ zdraví
  • Proč jíme jedovatá jídla?
  • Nemoci z léčení
  • Rakovina - nemoc z životního stylu
  • Jak začal hliník škodit lidem i přírodě
  • Očkování: kde hledat rady a poučení?
  • Praktické rady rodičům k očkování
  • Očkování v pohledu zkušeného pediatra
  • Očkování dětí povinné, nebo dobrovolné?
  • Najdeme lék na všechny nemoci?
Už jak jsem si přečetla její obsah v knihkupectví, věděla jsem, že ji prostě musím mít:-D.
Kniha mi přinesla spoustu nových informací, opět oceňuju, že Doba jedová 2 věnuje pár slov i situacím v  České republice.
V průběhu mého čtení kapitol ohledně očkování, jsem nějaké statistky nebo podkapitoly (ale nebylo jich moc) přeskočila, jelikož toho na mě bylo moc, přestávala jsem to chápat a ztrácela jsem se v tom, a myslím si, že některé věci byly už nepodstatné, ale to je jenom můj názor. Moc jsem ocenila  kapitolu Očkování v pohledu zkušeného pediatra, kde jsem se jasně a srozumitelně dozvěděla, které očkování je vhodné a které nikoliv. Taky se mi hodně líbila kapitola o Kojení, moc hezky byla rozepsána, a v této oblasti obsahuje velmi cenné rady, což by mohly ocenit nastávající maminky. Doba jedová 2 je napsána opět "srozumitelným jazykem", takže se nikdo nemusí bát že by ji nerozuměl.

To je asi tak vše, co bych k této knize chtěla říct. Určitě bych ji doporučila lidem, kterým se líbilo první vydaní Doby jedové, a lidem, kteřé láká problematika dnešního světa a utajované pravdy.

Knihu koupíte zde.

Někde jsem četla, že má brzo vyjít Doba jedová 3! Takže se moc těším...


Přečetli by jste si tuto knihu, nebo vám tento "styl" nic neříká?

1 komentář:

  1. vypadá to zajímavě, ale já si většinu věcí přečtu na netu. (Jsem škudla, nechce se mi utrácet za knížky) :D

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý komentář:-)