pondělí 21. října 2013

RECENZE: Bohatý táta chudý táta od Roberta T. Kiyosaki

Dnes bych vám pro změnu chtěla představit knihu, která se mi nesmírně líbila a myslím si, že by měla být na seznamu četby každého, kdo chce mít nějaké znalosti ohledně svých budoucích (nebo aktuálních) financí a podobně. Mnoho lidí si ji pochvalovalo, vlastně jsem na ni neslyšela žádnou kritiku... tak pojďme na to!:-)
Robert Kiyosaki je uznávaný americký podnikatel a autor knihy Bohatý táta chudý táta která se ihned stala bestsellerem (napsal také Bohaté dítě, chytré dítě , Bohatá žena - na kterou se chystám, Škola byznysu a podobně). Vymyslel hru Casflow díky které pomáhá lidem porozumět lidem toku aktiv a pasiv, tedy jak se nedostat do dluhů a dostat se k penězům. Jeho motto zní “Nepracujte pro peníze, nechte peníze, ať pracují pro vás“.

Můj názor?... Jak už jsem řekla, kniha se mi velice líbila. Navíc, na internetu jsem na ní četla spoustu hezkých a zajímavých recenzí, rozhodně nelituju že jsem si ji koupila. Robert zde neradí lidem jak zbohatnout (takových knížek jsou po celém světě tisíce a mnohy je píše člověk co ví o financí a ekonomice naprosto prd), v knize popisuje své vlastní zkušenosti, své rady a tipy jak úspěšně podnikat a nedostat se do dluhů, a rozepsal zde rozdíl mezi aktivy a pasivy - což se mi hrozně líbilo. Na škole kterou studuju, se učíme marketing, ekonomii a účetnictví. Než jsem si přečetla tuto knihu, byly mi tyto předměty tak trochu ukradené, věděla jsem, že z nich budu maturovat, ale nevěděla jsem k čemu je můžu v mém osobním životě použít. A jak asi tušíte, po přečtení téhle knihy se mi v hlavě udělal neskutečný pořádek, najednou do sebe zapadaly všechny informace co se týče ekonomiky a účetnictví dohromady... začala jsem se o předměty více zajímat, už kvůli maturitě, ale i proto, abych se naučila uvažovat...ano, Robert zde radí, jak používat zdravý rozum. Nebojte se, že knize nebudete rozumět, je velmi vtipně a jednoduše napsaná. Taky zde mluví o tom, že si myslí (a já s ním plně souhlasím) že je hodně velká chyba v současném školním systému. Ve školách nás učí jak pracovat pro zaměstnavatele (jak pracovat pro peníze), místo aby pracovali zaměstanci pro nás (aby  pracovali pro nás). Opravdu doporučuju přečíst všem, nic tim neztratíte.

Můžete si ji zakoupit zde.

Četli jste již tuto knížku? Jak se Vám líbila?