čtvrtek 17. prosince 2015

Lívancové snídaně



Blogy a veškeré internetové portály věnující se fitness nebo vaření, jsou zaplněny recepty na perníčky, linecké, rohlíčky a tak. Nedá se říct, že by mi to už lezlo krkem, jen mi přijde, že krom receptů a článkům typu „jak přežít vánoce a nezbláznit se z toho“, se už nepíše o ničem. Ano, nikoho teď nebudou zajímat recepty na domácí musli kolečka nebo banánový chlebíček, které mám pro vás nachystané, a budou spíš chtít vánoční článek, já ale zariskuju a napíšu takový mini pidi článek o mých snídaňových lívancích, jako odreagování od toho vánočního šílenství a vše kolem něj.

V dny kdy se chci něčím potěšit už z rána, nebo kdy vím že mě čeká těžký den, si s radostí dělám lívance. Baví mě stavit si z nich věžičky a kombinovat je s nějakým mazáníčkem, ovocem a ořechy. Navíc je sranda když si ty lívance musím dělat na dvakrát nebo na třikrát, protože nedávám při smažení pozor a první várka se mi zákonitě spálí a letí do koše. 

Moje lívance

  •      50g žitné mouky 
  •       15g třtinového cukru
  •       Lžička kypřícího prášku
  •      1 vejce 
  •       4 lžíce mléka
  •       Špetka soli


Všechny ingredience smíchám a nechám tak půlhodinku si odpočinout. Potom si „vymažu“ pánev olejem a většinou si nastavím plamínek na střední stupeň. Naběračkou s těstem potom na pánvi tvořím kolečka, od největšího po nejmenší. Pokud nechcete dělat lívance na 2x, vyplatí se stát u plotny a snažit se pořád kontrolovat jak moc jsou opálené. Doba smažení je asi kolem 2min, hotové lívance poznáte podle krásné hnědozlaté barvy.

S tímto receptem budete mít asi 5 lívanců, ale záleží jak moc tlusté a velké je budete dělat (a taky kolik jich spálíte).

Na lívance můžete naplácat opravdu všechno, arašídové máslo, med, javorový sirup, marmeládu, veškeré ovoce, jak zmrazené tak čerstvé, můžete si z nich vytvořit věžičky (jako mám já na fotkách), věřím, že žádné dítě tomuhle výtvoru neodolá. I můj bratr, který jinak snídaně vůbec nejí, se do nich bez váhání pustil.


Tak dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)