pondělí 23. listopadu 2015

Moje dobroty

 Ahoj, rozhodla jsem se vám v dnešním článku ukázat, které potraviny jsem si za poslední dobou hodně oblíbila a které ráda zařazuji do svého jídelníčku. Chtěla bych přidávat články tohoto typu i do budoucna, abyste viděli a třeba i pochopili, že to není jen o light věcech, jídel bez cukru a bez chuti, nebo konzumování pořád těch samých potravin, ale o tom nahradit nezdravé potraviny zdravými, najít si tu svou zlatou střední cestu, objevovat nové věci a vychutnávat si každé jídlo.
A doufám, že jste se nezapoměli připojit do soutěže o jídelníček na míru, odkaz zde.


Dnes bude tento článek tak trošku o sladkých "zdravých" dobrotách. Píšu tu o sojovém a tvarohovém dezertu a objeví se tu i lepší a zdravější nutela. Můžete si klepat na čelo, že tohle považuju za zdravé, já mám proto ale svůj důvod. Na sojovém dezertu nevidím nic špatného, tvarohový je sice tučnější ale píšu, kdy si ho "můžete" dát, a nutela? Originál nutela je za a) předražená,  b) přeslazená, c) složením je taky někde jinde. A pokud si už koupit něco čokoládového, čím si při hřešení namazat vafle nebo lívance, tak chci ať to není žádný shit.

Alpro soya dessert

Nejblíže k mému srdci mají tyhle alpro sojové jogurty/dezerty. Mají různé příchutě - například mléčná čokoláda, hořká čokoláda a vanilka, a přesto že jsem milovnice čokolády, nejradši si kupuju tyhle "jogurty" s vanilkovou příchutí. Obsahuje vitamíny a vápník. Složení i energetické hodnoty mi vyhovují, a tento mňamózní jogurt si vychutnávám nejraději jako svačinu. Až budu mít víc času na vaření, hodlám tuhle dobrotu zařadit do nějakého koláče nebo dezertu. Jediné mínus je to, že se cena pohybuje trochu ve vyšší kategorii, ovšem ta chuť mi za to jednou za čas stojí!



 Pilos Sweetello nadýchaný tvarohový dezert

Na druhém místě se umístil tento tvarohový dezert z Lidlu. Lidl jako obchod moc ráda nemám, protože mi  přijde strašně nepřehledný, ale pokud do něj zamířím, skoro pokaždé si z tama odnesu pár těchto tvarohových dezertů. Mají tam tři příchutě - vanilkovou, s kousky ořechů a s jablky a rozinkami. A jak už říká název, je to dezert, tudíž obsahuje víc tuku (kvůli tučnému tvarohu) a má větší energetickou hodnotu. Obvykle ho proto jím v den, kdy mám větší fyzickou aktivitu nebo nestíhám jíst a potřebuju do sebe dostat něco co mi nažene jak bílkoviny, sacharidy i tuky.

Horké mléko s medem a skořicí

Poslední dobou mě trápí nemoc, kterou jsem měla i na jaře, a to je bronchitida. Neustále kašlu, cítím se slabá a energie taky nemám moc. Proto mě v těchto podzimních dnech dokáže nejvíc potěšit horké mléko s medem a skořicí. Většinou to piju jako odpolední svačinu.


Kaki

Podzim je období, kdy se v našich supermarketech objevuje kaki, ovoce, které jsem objevila před rokem a miluju ho. Nevím, jak bych tu chuť popsala, ani ke kterému ovoci se podobá, chuť to má ale báječnou. Příjemné zpříjemnění snídaně:-).
Kaki obsahuje velké množství vitamínů a je dobré pro ledviny, játra a trávení.



Choco nussa "nutela"

To co vidíte na fotce, je naprostý dvojník klasické originální nutely. Nikdy jsem sice nebyla na takové ty falešné čokoládové krémy a másla, které se chtěly co nejvíce přiblížit k chuti nutely, tohle je ale něco úplně jiného. Nerozeznali byste rozdíl. Dokonce bych řekla, že co se týká složení, lépe je na tom dokonce tahle Choco nussa. A proč mít právě doma? Protože je tohle rozhodně levnější a složením lepší, než neskutečně předražená nutela. K sehnání je v Lidlu.


A na čem poslední dobou ujíždíte vy? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)