čtvrtek 14. ledna 2016

Zdravé domácí müsli kolečka



Mít müsli tyčinky nebo müsli „kolečka“ po ruce se pokaždé vyplatí. Předpokládám, že lidi, kteří v práci nebo ve škole těžko hledají čas na to pojíst, tuhle rychlou svačinku ocení. Bohužel kupované müsli tyčinky jsou plné cukru a tuku (a kdo ví čeho dalšího), a tak se třeba tolikrát můžou energetické hodnoty těchto tyčinek snadno přiblížit energetickým hodnotám třeba i těm čokoládovým a podobně.
A proč si neudělat svoje müsli tyčinky/kolečka hezky po domácku, ze surovin které máte rádi? Tento recept je nenáročný, do koleček můžete naházet rozinky, kokos, arašídy a ostatní ořechy, čokoládu, no prostě všechno co budete chtít a tramtadadá, máte zdravou a rychlou sváču nebo snídani!
Foceno v prosinci


Na své domácí musli kolečka jsem použila


  •          150g ovesných vloček
  •          60g žitné mouky
  •          40g másla
  •          2 lžičky medu
  •          2 lžičky datlového sirupu
  •          2 polévkové lžíce mléka
  •          Špetku jedlé sody
  •          Rozinky
  •          Ořechy

V míse jsem si smíchala vločky, mouku, jedlou sodu, rozinky a ořechy (dala jsem slunečnicové semínka, mandle na plátky, vlašské, para a lískové ořechy). V hrnečku jsem si rozpustila máslo, které jsem si nejdřív rozmíchala s medem a datlovým sirupem, a poté jsem přilila mléko. Tuto směs jsem vlila do misky s vločkami a všechno to dohromady pěkně smíchala. Pokud vás těsto bude zlobit, přilijte mléko nebo přidejte trochu vloček.
Těsto jsem nechala si hodinku odpočinout. Na plech jsem dala pečící papír, troubu předehřála na 170 stupňů a vzala formičku, podle které jsem tvarovala musli „kolečka“. No a nakonec z toho byli musli motýlci.
Celý výtvor jsem dala do trouby asi na 25-30 minut při 170 stupních.

Pokud doma nemáte datlový nebo třeba rýžový sirup, jednoduše ho nahraďte medem.  

Můj tip: Pokud si chcete tyto zdravé musli kolečka dát třeba na snídani nebo na sváču, přidejte k nim jogurt a třeba i nějaké ovoce. Budete mít tak dokonale uspořádané jídlo složené z potřebných bílkovin (jogurt), sacharidů (sušené ovoce, vločky, mouka), a tuků (ořechy).
Dobrou chuť!!!

1 komentář:

  1. Já teda upřímně moc na těchto zdravých věcech neujíždím, já mám radši ty nezdravé :D ale moje teta má teď nějakou musli mánii, tak jí to musím přeposlat, bude z toho receptu nadšená :)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý komentář:-)