čtvrtek 31. prosince 2015

Ovesné sušenky s jablky a oříšky



Ahoj ahoj, dnes to bude po dlouhé době jeden ze zdravých receptů. Tentokrát to budou ovesné sušenky s jablky a oříšky. Proč právě s jablky? Protože mám doma tuny jablek od babičky a chtěla jsem je zpracovat jinak než na štrůdl nebo jablečný koláč. A proč sušenky? Protože je můžu s klidem hodit do krabičky a sníst je ve spěchu téměř kdekoliv, navíc jsou jako svačinka ideální jak do práce, tak do školy.

Recept je jednoduchý, vymyslela jsem ho tak abyste nemuseli nic vážit a počítat, jednoduše vám postačí hrníček. A jako bonus, spočítala jsem energetické hodnoty sušenek!

Na ovesné sušenky s jablky a oříšky budete potřebovat

  •          2 šálky ovesných vloček (nejlépe jemných nebo drcených)
  •          1 šálek celozrnné/žitné mouky
  •          1 lžička prášku do pečiva
  •          Špetka soli
  •          1 lžička skořice
  •          Datlový sirup
  •          3 lžičky másla
  •          1 vejce
  •          1 hnědý banán (nebo jablečné pyré)
  •         Jablíčka (já použila 5 středně velkých)
  •          Hrst jakýkoliv ořechů


Vezměte si velkou (opravdu nějakou větší) mísu, vysypte do ní vločky, mouku, prášek do pečiva, špetku soli a skořici a promíchejte to. V mikrovlnné troubě si nechte rozehřát máslo, to smíchejte s medem, poté přidejte vejce, rozmačkaný banán nebo jablečné pyré a dobře to všechno promíchejte. 

Tuhle tekutou směs přimíchejte k vločkám a snažte se to všechno pěkně smíchat dohromady. Pokud se to nebude chtít spojit, zkuste přidat pár lžic mléka. Dobře smíchané těsto nechte odpočívat a pusťte se na krájení jablek. 

Nezapomeňte, že nekrájíte jablka na štrůdl a dávejte pozor na to, aby kousky jablíček byly opravdu malé. Po jablíčkách se s krájením pusťte i na ořechy, já jsem zvolila kupovanou směs ořechům, kde byly i rozinky. Pokrájené jablíčka a ořechy smíchejte s těstem, já jsem měla malou misku a musela jsem to dělat na dvakrát
:-). Těsto nechte odpočívat alespoň hodinku.

Po uplynulé hodince je pravý čas na to, vytvořit sušenky a dát je do vyhřáté trouby péct. Já jsem použila dva plechy, profesionálně jsem na ně dala pečící papír a lžičkami tvořila placičky. Ty jsem dala do trouby při 250 stupních na deset až patnáct minut péct. 

Ráno jsem je jedla na snídani a s kombinací mléka nebo jogurtu, je to naprosto boží záležitost.







Přeju dobrou chuť!!!
Energetické hodnoty na jednu sušenku
  • 120 kalorií
  • 3g bílkovin
  • 22g sacharidů
  • 4g tuků

1 komentář:

  1. Lakavy recept, ktery brzy zrealizuji a uz nyni vim, ze si pochutnam i s ostatnimi, kterym nabidnu.

    Na pohled susenky nic moc lakave, ale u mne za bernou minci beru suroviny, ty jsou dobre.

    Chvalim blog a budu se vracet.

    Sending you a hug.

    Jindra
    (od Pacifiku)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý komentář:-)