úterý 26. ledna 2016

Nebojte se snídaní


Při posledním promazáváním mobilu, které vlastně dělám jednou za uherský rok, jsem si všimla milionu snídaňových fotek, které jsem si uchovávala na „pozdější časy“, a vždy jsem si říkala, že je dám někdy v pozdější době na blog. Jejich čas nastal, a dnes máte tu možnost se seznámit s tím, jak vlastně výživová poradkyně snídá. Možná riskuju pořádnou dávku rýpání, chci vám ale ukázat, že zdravé stravování a především snídaně nejsou takovou hrůzou, jak si někteří lidé myslí.

Myslím konkrétně třeba ty, kteří o tenhle zdravý životní styl nemají zájem, vysmívají se mu a mají k němu odpor, protože díky mnoha informacím které jim v tomhle směru chybí, si myslí, že je zdravý jídelníček složen například z těch hnusných rýžových polystyrenových chlebíčků, z neochucených tvarohů a jídla bez chuti.

Mylné představy o tomhle životnímu stylu ale mohou mít také ti, kteří se o toto téma zajímají, cvičí a snaží se tímto stylem žít. Po nedostatku potřebných "poznatků", blbého pochopení nebo třeba špatné informace od druhé osoby, si například myslí, že je lepší jíst míň, nesnídat, kupovat pouze light potraviny, 5 hodin před spaním nejíst a tak dál a tak dál.

Tím, že vám tu dám fotky mých snídaní (které jsou z převážné většiny stejně stejné) chci dokázat, že na snídani (a vůbec přes celý den) nemusíte jíst polystyrenové chlebíčky, že se nemusíte okrádat o chuť a požitek z jídla, nemusíte mít z jídla strach. Tolikrát jde jen o to nahradit nezdravé potraviny těmi zdravými (což dost často říkám) a nebát se toho.

Snídaně je první jídlo dne, měla by být složená z kvalitních potravin, měla by být výživná a měla by vás nastartovat na celý den. Není třeba se ji bát a opravdu dobře se najíst, především když po snídani cvičíte nebo máte mezi snídaní a obědem dlouhou pauzu.

Osobně preferuju spíše snídaně na sladko, například ovesné kaše, musli nebo lívance, jak uvidíte na následujících fotkách. Myslím si, že snídaně na sladko jsou pro tělo lepší než ty na slano, protože nastartují tělo mnohem víc. Kdybych si dala na snídani například jakýkoliv druh šunky nebo sýru s pečivem, je dost možné že by mi to spíš zatížilo žaludek a hodně brzy bych se cítila unavená a vyčerpaná.

Na převážné většině uvidíte lívance. Ty na snídani miluju asi nejvíc! Jsou složeny z minimálních surovin – z mouky, vejce nebo rozmačkaného banánu, kypřícího prášku, mléka a medu. Recept najdete zde.

Dále taky uvidíte ovesné kaše. Ty jsou na mém stupni oblíbenosti na druhém místě. Nejraději ji mám když do vloček které vařím v mléce, dám rozinky, rozmačkaný banán a naposled i arašídové máslo. Na to celé dám ovoce podle chuti a mám lahodnou a výživnou snídani.


Lívance s kakaooříškovým krémem Šmakoun jako náhražka Nutelly.


Takové kaše samozřejmě nejím každý den, ale jednou za čas si ji ráda ozdobím i čokoládou.



Lívance mám v poslední době hodně ráda s medem

Moje nejoblíbenější verze ovesné kaše
Jak už jsem řekla, snídaně musí být pořádným startem dne. Nepočítám si každou kalorii a gramy, abych všechno měla přesně (už to nedělám u žádného jídla), prostě už v oku mám takovou tu mez, kdy vím co je málo a co je moc, u snídaně (jelikož je to první jídlo dne) se pro to nestrachuju, protože vím, že ať už si dám na snídani cokoliv, přes den tu energii z ní krásně využiju, vylítám nebo vycvičím. 

Co na snídani máte nejraději vy? :)


2 komentáře:

  1. Celá minulý rok jsem před školou vždy snídani stíhala. Tento rok skoro nesnídám nebo nanejvýš po cestě, což bych chtěla fakt napravit. A lívance na snídani by byly fakt super, jen by to chtělo si přivstat, ale ty fotky vypadají fakt chutně, takže se budu snažit vstávat dřív, abych to stíhala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně jsem teď dostala chuť. Mňam, nejoblíbenější snídaně. Dříve jsem se snídaním také vyhýbala, málo času, nechtělo se mi si přivstat a také nechuť po ráno. Teď se na snídaně vyloženě těším. :)

    jennytailor

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý komentář:-)