pondělí 7. prosince 2015

Zázvorovo medové perníčky



Druhá adventní neděle je za námi a já se vsadím, že většina z vás už brouzdala po internetu nebo v domácích kuchařkách a hledala recepty na cukroví. Někteří jedinci můžou mít dokonce i něco napečeného… tak jako já! Z cukroví mám asi nejvíc nejradši perníčky. S babičkou pečeme perníčky každý rok spolu, je to taková tradice, tento rok jsem si ale chtěla zkusit upéct perníčky i já sama, hlavně z toho důvodu, že jsem je chtěla víc zdravé, a zázvorové. Byly to moje druhé vlastnoručně vyrobené perníčky a povedli se mi naprosto dokonale, za což jsem nesmírně ráda, protože první pokus o perníčky (minulý rok) jsem "tak trochu" spálila :-).

Pekla jsem dva druhy perníčků, protože mě oslovily dva recepty. Chtěla jsem takové ty klasické perníčky, kde by dominoval víc zázvor, med a skořice, a perníčky, které by byly víc zdravější. U obou dvou variant perníčku jsem používala žitnou mouku, třtinový cukr, a snažila se používat co nejvíc „zdravých“ surovin. Přesto ale musím perníčky rozdělit na dvě skupiny – více zdravější a méně zdravější. 

Dnes se chci pochlubit receptem na perníčky, které mi více chutnají, a to tedy – zázvorovo-medové perníčky. 

Budete potřebovat:

  • 1 ½ hrníčku žitné mouky
  • ¾ hrníčku cukru
  • ½ hrníčku másla
  • ½ hrníčku medu
  • 1 vejce
  • ½ lžičky soli
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1 lžička skořice
  • 2 lžičky mletého zázvoru

Jak jsem postupovala?
Máslo pokojové teploty jsem rozšlehala s cukrem a medem, poté jsem přidala vajíčko a celé to všechno promíchala. Dále jsem do misky přidala mouku, sůl, kypřící prášek, sodu, skořici a mletý zázvor. Do této misky jsem přimíchala rozšlehané máslo a celé to všechno zplácala v jednu velkou kouli, kterou jsem zabalila do potravinářské fólie a dala do lednice na jednu hodinku odpočívat.

Po uplynuté hodince jsem si troubu nastavila na 175 stupňů a z lednice jsem vytáhla těsto, které jsem vyválela a vykrajovala tvary. Tloušťka perníčků je na vás, já jsem měla těsto vyválené asi na 0,5 mm a v troubě mi perníčky krásně vyskočily. S těstem se mi pracovalo opravdu snadno (oproti těstu u zdravějších perníčků tohle byla procházka růžovým sadem), musela jsem sice pracovní plochu poprašovat moukou celkem často, žádné závažné problémy ale nebyly.

Na plech jsem dala pečící papír a na něj jsem perníčky pokládala. Pomazala jsem je rozšlehaným vajíčkem a některé posypala rozmixovanými vlašskými ořechy. Pekla jsem je do hněda asi 10 minut. Perníčky mi vystačily na cca dva a půl plechu.

Perníčky byly po vytažením z trouby nádherně měkké a křehké, takže se nemusíte bát že vám vylámou zuby. 

Chtěla jsem je ještě zdobit cukrovou polevou, ale nakonec jsem se do ní nepustila. Plánuju perníčky ozdobit ořechy které budu na perníčky lepit rozpuštěnou hořkou čokoládou.

Skladuju je v chládku, v mikrotenovém sáčku v plastové krabici s jablkem.




No nevyskočily naprosto nádherně?
 A nakonec tu pro vás mám srovnání letošních perníčků a těch loňských :-).

Jaké cukroví máte nejraději vy?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)